Electronic Arts - tarkvara arenduse- ja ärimudelid

Electronic Arts (EA) on üks suurimaid videomängutootjaid. EA on asutatud 1982. aastal Trip Hawkinsi poolt. Tuntuimad mängud nende poolt on "Battelfield", "Need for Speed", "FIFA", "The Sims" ja paljud teised.

EA ärimudel tundub mulle kui traditsioonilise omandvara mudelina. EA müüb oma tarkvara ehk mänge koopiatena. Iga mäng on kui eraldi tarkvara, mis müüakse üks haaval. EA on tuntud mängijate seas kui ettevõte, kes iga väiksemagi liigutuse eest raha juurde küsib, sest suuremad mängud tulevad ainult baasversioonis. Et oma mänguelamust paremaks teha, tuleb osta lisaks erinevaid DLC-si, mille pärast "võib" ka EA panna peaaegu freemiumi alla, kus on aga baasversioon (n-ö "tasuta" toode) ja siis saab soetada ka rohkemate võimalustega lisa versioone. EA-l on ka oma müügiplatvorm Origin. Samas võib liigitada ka EA tarkvara kui teenus mudeli alla, sest ka EA pakub kuutasulisi teenuseid nagu EA Play Pro, mis annab võimaluse mängida uusi mänge juba enne nende avalikuks tulemist tavakasutajale. 


Siin on näha ka minu "The Sims" kollektsiooni ja palju DLC kokku maksavad, baasversioon mängust maksab juba ise ka 39.99 € ehk kogu komplekt maksaks kokku 789,63 €. Sellist asja võib näha paljude EA mängudega, aga ka ainult mitte DLC-dna, vaid näiteks mängusiseste karakteritega, mis on lisa raha eest.


https://starecat.com/tea-vs-electronic-arts-ea-tea-dlc-everything-paid-extra/


EA liigitaks ma tarkvara arendusmudeli põhjal sammsammulise mudeli ja iteratiivse mudeli alla, sest videomänge on vaja pidevalt katsetada ja videomänge tootvatel ettevõtetel on väga suur tähtsus dokumenteerimisel. Iga videomäng saab alguse visioonist, visiooni realiseerivad disainerid ja tarkvara arhitektid. Kui juba mäng jõuab arenduse lõppfaasi, antakse mängijatele mängida beta-versiooni, kus kogutaks tagasisidet, kuidas mängu stabiilsemaks teha ja algab uuesti sammsammuline arendamine. Iga liigutuse dokumenteerimine aitab näha ette probleeme, aitab püsida eelarves ja vajadusel annab teada ka, milliseid samme tuleks edasi teha või kus maal tegevusega ollakse.

Väike video ka, kuidas EA oma mänge teeb.

Kasutatud allikad:

https://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2019/10/18/what-are-electronic-arts-key-sources-of-revenue/?sh=31a1abe91bd9

https://www.cgspectrum.com/blog/game-development-process

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Copyleft

Sõimusõjad Facebooki “... valla elanikud” grupis